Wednesday, September 22, 2010

Antara Nafsu Dan Simpati

Pada gua Kuala Terengganu yang mana tempat gua port sekarang ini masih belum layak digelar bandaraya apatah lagi kota metropolitan. Belum ada ciri bandaraya pun jika dinilai dari kacamata seorang rakyat marhaen macam gua atau rakan-rakan yang pernah juga gua bertukar pendapat mengenainya. Entah kenapa ketika pemerintahan mantan MBnya yang terdahulu, bandar ini telah dinobatkan sebagai bandaraya. Itu isu yang gua masih belum mengerti.

Namun demikian, satu-satunya realiti yang tidak dapat dinafikan adalah kaum wanita warga Kuala Terengganu ini rata-ratanya berwajah bulat, comel dan ayu yang kadangkala tergugat juga iman apabila dilihat pada waktu malam. Member gua masa kerja kat Jerantut pernah kata..perempuan ni ada yang cantik waktu malam. Ada yang cantik waktu siang dan ada juga yang berseri-seri bila baru bangun pagi. Kalau tak percaya lu cek sendiri betul ke tidak.

Balik dari tarawih di masjid putih tiga hari menjelang raya. Gua dan Lie bergegas ke tepi pagar berhampiran jalan besar selepas Lie parking kereta merahnya di garaj rumah flat blok orang. Ketika tiba di tepi pagar tersebut, kami cuma bersidai dengan menggayutkan tangan di chain link pvc coated yang menjadi pemisah antara kawasan rumah flat kami dan jalan utama itu. Orang ramai sudah berpusu-pusu. Macam semut menghurung gula-gula yang budak-budak luah sebab tak larat nak makan sampai habis.

Gua tertenjet-tenjet sambil memanjang-manjangkan leher seperti seekor zirafah di sebalik pagar zoo. Lie tak perlu tenjet. Dia memang sudah sedia tinggi menggalah sejak gua kenal 2-3 minggu ini. Samada dia sudah sedia tinggi sejak azali atau baru-baru ini sahaja tidak pula gua periksa. Bukan apa, ada kawan gua cakap, seorang budak junior tingkatan 4 masa kami sekolah kuantan dulu bukan main kecik tapi sekarang sudah tinggi dari kawan gua tersebut. Misteri bukan.?

Dalam kekalutan itu, gua nampak 2 sosok tubuh di atas jalan tersebut sedang dikerumun oleh orang ramai yang seolah-olah sedang menonton wayang percuma. Satu sosok sedang terlentang di atas riba sosok yang satu lagi. Suasana kecoh. Manakan tidak, 2 sosok itu adalah sosok awek seksi yang eksiden motor dengan kereta. Samada kedua-duanya cedera serius gua tak pasti, namun demikian tidak nampak pula darah bertaburan di sana sini.

Di bawah tiang lampu tidak jauh dari sosok awek seksi. Gua nampak seorang remaja lelaki yang turut terlibat dalam kemalangan dan agak berat kecederaannya sedang merintih kesakitan tetapi tidak dipedulikan oleh orang ramai.

“Abang..abang..dia dah mati ke..?” Tanya seorang kanak-kanak seusia 5 tahun di sebelah gua sambil menunjuk ke arah remaja lelaki tersebut..”dulu abang saya pun eksiden juga tapi tak mati..” sambungnya penuh prihatin sambil mata berkaca.

Dalam samar-samar lampu jalan gua gelak kecil sambil merenung ke dalam diri sendiri.

16 comments:

Don Balon said...

kahkah..betul la Dz..
simpati pun memilih bulu ketiak jugek kuikui

dzul said...

don, koi x tahan gelak budak tu punya soalan..muka dah la serius.

man_helang said...

abis lu tak tolong???

Fadh Rahman said...

errr... lu tolong yang mana satu? ke lu tolong gelak kan jer?

Rajuna said...

cuba nak memenangi hati gadis seksi tu kot...haha

Nerzhul said...

habis lu tengok je la awek seksi accident..tak gi tolong ke..hehe

Anonymous said...

Please move me if this is not the right area for my post. Folks, you can call me roger. Things I like training I want to share this site [url=http://thediet2010solutionreviews.shutterfly.com/21]diet solution program[/url]. I'll be checking out more of menerungpaya.blogspot.com

Anonymous said...

Despression symptoms is not a sign of some weakness. It is a typical reply to particular occasions which happen in our existence [url=http://buy-hydrocodone.org/]hydrocodone no prescription us[/url] that individuals dislike and which usually we've absolutely no treating. It's only natural to obtain despondent once in a while once the scenario therefore justifies that.

obat tradisional gatal-gatal said...

dahuulukan apa yang harus didahulukan :D

Anonymous said...

[url=http://air-jordan-4-retro.nikego8.com]air jordan 4 retro[/url]
[url=http://nike-sportband-sensor-pouch.nikego8.com]nike sportband sensor pouch[/url]
[url=http://toddler-boy-tennis-shoes.nikego8.com]toddler boy tennis shoes[/url]
[url=http://nike-air-jordan-toddler.nikego8.com]nike air jordan toddler[/url]
[url=http://nike-running-shoes-for-men-price-in-india.nikego8.com]nike running shoes for men price in india[/url]
[url=http://nike-air-max-ltd-ii-plus-braun.nikego8.com]nike air max ltd ii plus braun[/url]
[url=http://michael-jordan-wings-poster-signed.nikego8.com]michael jordan wings poster signed[/url]
[url=http://nike-air-max-tn-tuned-10.nikego8.com]nike air max tn tuned 10[/url]
[url=http://nike-ipod-shoe-pouch.nikego8.com]nike ipod shoe pouch[/url]
[url=http://brooks-running-shoes-outlet-store.nikego8.com]brooks running shoes outlet store[/url]

Anonymous said...

Wanted marvelous writing! I seriously cherished checking out it again, tonsil stone you could be a great novelist.I can make the time to lesezeichen your web page Satellite direct review and definately will sometimes come when you need it. I will promote a person proceed your personal superb threads, contain a decent getaway penis advantage sunday!

Anonymous said...


Our updates Recent articles:

Anonymous said...

Hello. And Bye.

Anonymous said...

For women over forty, where not every menstrual cycle may be an ovulatory one where an egg is released, this is very important for conception.
Fertility supplements vary on when and how much should be taken, which is why working with a licensed herb doctor will be beneficial.
http://pregnancyhelper.in

Anna Azam said...

Hye.. Jom tgk http://style-manner.com utk baju dan handbag dengan harga yang berpatutan.. :)

Kerja Sendiri said...

Kesian orang yang eksiden tu tak kira awek atau bukan.