Monday, July 7, 2008

awek ketiak

Tut tuut..tut tuut..ada sms

jom p minum kedai awek ketiak - Shah.
Awek ketiak? Kat mana? - Aku
Haha..Kedai depan petronas tu - Shah
Oo..yang ada awek selalu pakai seksi tu?..O.K - Aku

Elok jugak idea tu..sementara aku pun belum makan malam lagi. Biasanya pukul 8.30 malam macam ni, aku keluar makan malam. Aku tak peduli kedai awek ketiak ke, kedai di bawah ketiak isteri ke..aku bukannya memilih tempat pun. Janji bila malam kena makan.

***********
Malam masih muda..bintang-bintang bergayutan di dada langit. Kedai awek ketiak malam tu penuh sesak macam malam-malam biasa.

"Hahaha..Apa kau panggil dia tadi..Awek ketiak?" mulutku pantas menyoal Shah sebaik sahaja awek (awek ketiak) yang mengambil order kami gegas-gegas menghala ke dapur untuk menghantar pesanan. Tentu dia sibuk sebab bukan kami sahaja yang nak dilayannya.

"A'ah..kau tengok aje fesyen yang dia pakai. Baju dah la fit, takde lengan, nampak dada, tapi pakai tudung kecil pula. Kalau kau concentrate betul-betul, aku pasti kau akan nampak bulu ketiak dia." Shah dengan penuh yakin memfailkan akuan berkanunnya seolah-olah dia penyiasat persendirian tahap P. Balasubramaniam.

"Eh, dia mana ada bulu ketiak. Itu hari aku ada terperasan masa dia tengah jerit-jerit ambil order dan panggil kawannya di bahagian dapur sambil angkat-angkat tangan" Jawabku jujur.

"Hei..perempuan pun ada bulu ketiak apa, tapi diorang cabut. Tak pun pakai ubat-ubat yang boleh kasi hilang semua tu." Jelas Shah seolah-olah mempunyai kepakaran 20 tahun dalam hal-ehwal ketiak perempuan. Pelik juga aku, setahu aku Shah mengambil jurusan Civil Engineering di UiTM dan bukannya perubatan atau anatomi manusia. Adakah aku yang terlepas pandang tentang hal ini lantaran selalu tertidur dalam kelas masa subjek biologi zaman pendidikan menengah dulu?

Nampaknya persepsi awal aku terhadap kredibiliti Shah meleset sama sekali. Shah tidak seperti P. Balasubramaniam, dia tetap enggan menarik balik akuan berkanun yang difailkannya kepada aku sebentar tadi.

"Apa la suka sangat pakai macam tu. Baju sendat takde lengan, nampak dada lagi. Lepas tu pakai tudung kecil pula. Kalau macam tu lagi elok tak payah pakai tudung. Atau pun tak payah pakai baju". tuturku memberi pendapat songsang.

"Aku rasa..lebih elok kalau dia pakai tudung, tapi tak payah pakai baju.." balas Shah menyeringai. Ada gelak-gelak kecil di hujung kata-katanya itu..

moral of the story : pakailah pakaian yang menutup aurat sebab kain kafan tidak pernah berkompromi dengan aurat

4 comments:

Rahimin Idris said...

bakar je ketiak awek tu..hahaha

dzul said...

kalau ketiak dia ada bulu memang dah lama aku cucuh api..

Anonymous said...

sengal gile.

dzul said...

hahaha..org lelaki kekadang mmg mcm tu..so jgn la anggap lelaki yg memandang kamu dgn tidak berkelip itu sedang meminati kamu kerana kamu cantik..

tq kiera kerana singgah..