Thursday, September 3, 2009

Puasaku Dalam Dugaan..

Waktu berbuka itu, aku menelan air teh bunga dengan sopan. Sopan dalam kepayahan. Mencubit sedikit sahaja daging ikan patin pais lalu perlahan2 mengunyah dengan lembut juga dengan kepayahan. Nasi aku lecek-lecek sebelum masukkan ke mulut. Begitu sopan dan sempurna. Memang payah.

Pagi tadi ketika aku membeli patin sangkar Echik Hasan, dia ada berpesan..dengan nada bergema macam kat gaung..

"Ingatlah..jangan disebut-sebut perkataan payah. Kalau kerap sangat disebut, nanti kepayahan dan kesusahan sekonyong-konnyong menghantui dan meracuni pikiran kita sampai bila-bila. Dan kesusahan itu akan benar-benar hadir dalam hidup kita. Umpama doa yg diseru-seru minta dikabulkan.."

Tapi memang payah juga kalau dalam bulan puasa, geraham bongsu baru nak tumbuh. Menderita.

7 comments:

Don Balon said...

sabor weh..
:)

Fadh said...

wuiii...geraham bongsu...maklumlah budak2 lagi...nie ada yg bagi alasan utk xberpuasa nanti kuikuikui

Webmaster@Echam said...

Erkkk... tahun lepas koi buat operation buang geraham bongsu. tumbuh tak mengikut hukum alam. Tumbuh melentang. Setiap masa koi sakit. Last2 pegi spital dia advice koi buang gigi tu. Pastu samp sekarang dah takde sakit gigi....

Redz da Tsar said...

baru nak tumbuh ker? Ala, kesiannyer... Keh punye tak tumbuh lagi... hehe

imahgiro said...

lah..baru nak tumbuh..mesti badan panas kan..pastu cirit birit..selamat bepuasa

man_helang said...

ape da...dah tua baru nak tumbuh gigi ke...kah kah kah...

biskutrajin said...

loh...geraham bongssu ghupenye