Wednesday, August 26, 2009

Merantau

".. kau tau tak, dah lama aku tak masak buka puasa utk husband aku.."kata seorang teman via ym.. dia dah ada 3 orang anak. anak yang ketiga baru umur 4 bulan. Dia pun baru habis cuti berpantang.

"itu la lain kali pegi ikut husband kau duduk kl kan senang, tiap hari kau boleh masakkan lauk berbuka.." aku membalas juga melalui ym..

"..atau pun kau suruh aje laki kau kerja kat kuala terengganu..pilih mana satu.."

"..kerja dia tak ada kat kuala terengganu..jadi kena la merantau ke kl.."

"..laki kau dengan aku ni sama saja. sama-sama merantau. Pergi mana-mana tempat yang boleh cari rezeki..pilihan hidup sendiri..

barulah anak lelaki.."

6 comments:

mrblind said...

tengok trailer sedap doh.

razor said...

haih

Fadh said...

ganas ko nie...pose2 pn nak mengamuk ke?

man_helang said...

nih ko ber ym ke hape nih...tak paham aku...

biskutrajin said...

cite thun brapi ni eh?mcm menarik

Dzulkarnain Mohamad said...

mrblind,
alip yg kasi info..kalau x xtau pulak pasal movi ni

razor,
letih posa ke razor..haha

fadh,
aku suka movi mcm ni..entah bila filem kita boleh mcm ni

man helang,
movi 2 yg penting..mcm best

biskutrajin,
dengar cerita nak tayang kat mesia bulan 11 ni..tunggu le..aku pn x pasti