Monday, December 7, 2009

Waktu Petang Saya

Berapa lama aku nak tunggu. Lagi 59 minit nak cukup sejam, dari tadi dah lenguh bersilang kaki kat Al-Baik. Macha, budak ambik order blum sampai-sampai. Itu hari Macha pernah kata, dia datang dari Kerala. Kiranya dia ni pure india. Bukan India Malaysia. Umur dia pun muda lagi. Bahasa Melayu banyak lagi kena belajar.

'Mana Macha nih..' rungut Azha. Sejak perodua Alza keluar ni bukan main lagi Azha, asal buka intenet masuk web perodua. Dulu tiap hari tengok Honda. Kata Azha tengok aja cukup la. Nak beli tak mampu. Macam tu kalau dah jadi peminat. Minat pada benda2 macam ni tak salah pun pada aku.

Tak lama macha datang..bawa kertas satu pen satu..

"Mau order apa bos..?" tanya Macha gagap2 tapi mulut tetap senyum. Kat restoran tu bukan ada muka lain dah petang2..aku..Azha..

"Bagi aku teh ben satu.." order Azha sambil jeling Macha..jari telunjuk dia dah angkat baik2..

"Mu..?" tanya Macha kat aku..seboleh mungkin cuba berbahasa Terengganu walaupun sikit..

"Aku pulak nak teh ais.." kata aku serius sampai berkerut dahi..

"Tu je..?" tanya Macha..

"Ha'ah.." jawab kami hampir serentak..

Macha pusing sambil berjalan ke belakang restoran..dari jauh aku dengar Macha jerit pada budak bancuh air..

"Dey!!..kasi teh ben satu..teh ais satu..!!"
"Okeh..siap.." sahut budak bancuh air..



gambar menunjukkan teh ais dan teh ben diletakkan secara berdekatan

12 comments:

Hisham said...

salam...hehe..beza name..tp same rase n warne...hehe

Webmaster@Echam said...

Hahahhaha.. baik tak payah tulis.. Macha.. macha...

dzul said...

hisham,
salam..hehe itu le..

echam,
bawa kertas tu kut2 kiteworang nak order byk mende. stakat air dia main jerit2 jek terus..

Redz da Tsar said...

Hehe...

Teh beng dan teh ais... DIa tak buat muke pelik ke bila tukang buat air tue bagi air yang sama?

Lama tak menulis?

Tengkolok Hitam said...

hehe..dulu aku konfius gak mase baru datang ke pantai timur...teh beng oh teh beng...mamak..teh o beng satu..!! SIAPPPP

Fadh said...

hahaha mcm gampang jer order hehehe

dzul said...

redz,
entoh dia..antara antara spontan ngan buat klako jek dia tu keh rasa..lebih kpd spontan.

din,
oo kat melaka takde panggil teh beng ke..biasa dah org panggil teh beng tapi aku biasa panggil teh ais.

fadh,
nok wat goner doh member keh biasa panggil teh beng..keh biasa panggil teh ais..

Rajuna said...

haha
macam sama je fikrah kejadian air tersebut.

alif-mikail said...

teh ais onee..

mrblind said...

bangang punya macha..woi, bila nak pekena kari rusa?

l.i.f.e said...

hehehe
nasib rasa sama je

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL