Tuesday, January 19, 2010

Di Bawah Panas Mentari



Petang ni aku bagi peluang Jack berteduh bawah lantai kereta. Petang2 lain pun aku bagi juga. Aku tahu sekarang ni cuaca panas. Aku pun tengah berteduh. Kita sama. Bila panas kita cari tempat teduh. Dalam banyak hal kita ada persamaan. Bukan saja perlindungan dari panas matahari. Nasi yang aku makan pun ko bleh makan. Selera kita sama. Haha. Ah, banyak lagi la yg sama sebab kita sebagaimana makhluk biologi yang lain ada tulang, daging dan kulit.

Sebab tu aku pelik juga bila ada yang menghina ko. Kaum ko dengan manusia memang sejak zaman berzaman ada pertalian rapat. Dengar cerita anjing Ashhabul Kahfi satu-satunya anjing yang masuk syurga. Jack, apa jadi ngan ko lepas mati aku tak tahu. Yang aku tahu aku kena hidup semula, lepas tu kena bicara. Aku takut Jack. Ok sambung..

Bukan kaum ko aja. Kucing pun kacip juga dengan manusia. Cuma ko spesel skit sbb haram sentuh kalau basah. Itu bukan sebab ko makhluk hina.


Gambar berkaitan

Ko faham tak sebenarnya manusia pun haram sentuh sesama manusia. Ya, ko x paham. Haram kalau bukan muhrim la. Kes ni kalau samak pn tetap dosa juga. Kalau ngan ko sentuh aja pastu samak la. Kalo x samak 2 yg dosa. Eh betul ke tetiba aku konpius.

Sekarang ko dah paham kan taraf sentuh tu, yang mana sentuh sesama manusia jauh lebih hina nilainya sbb xleh samak. kalau bleh samak lepas sentuh bukan muhrim, indah sungguh la hidup manusia jadinya.

p/s- Jack, rupanya bukan ko aja yg ada keyakinan kendiri yang tinggi masa harung slab barrage tempohari. Manusia pun boleh. Mostapa, pelarian Rohingya ni pun mampu. Dalam hal ini kita juga ada persamaan bukan.

6 comments:

Redz da Tsar said...

Peghh.. Indah sungguh perhubunganmu dengan jack..

Betul kata-katamu, menyentuh jack tak haram la, cuma kena sertu (atau samak)... Kalau tak sertu maka najis lekat la kat kita...

Tapi menyentuh bukan muhrim, komfem haram, dan berdosa...

Fadh said...

haram yng xberdosa...

Tengkolok Hitam said...

hehe...aku ingatkan ko tergelek kuching tuhhh...nasib baikk..selamatt...kang tak pasal2 kuching tu jadik antu..hehehe

Rajuna said...

anjing ni sering menjadi perumpaan yang hina. tapi rupa dia tak la hodoh mana. ikut spesis la.
rasa-rasanya binatang apa yang paling hodoh kat dunia?

dzul said...

redz,
cuba ko baca blog adukataruna. selamba dia kutuk mazhab. bodo kan. imam 4 mazhab bukan main susah nak putuskan soal hukum.

fadh,
haah..ni satu2nya kot..

din,
dia dok lepak bawah kete. tekejut gak aku time buka pintu.

rajuna,
haah. sbb org x sebut anjing ko babi bila marah babi.
org slalu sebut babi ko anjing bila marah anjing. xde yg hodoh. kalau x napa babi betina suka kat babi jantan.

.

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL