Sunday, November 16, 2008

Bila Hujan Turun Budak-budak Pun Bertumbuk..



*************************************************************



Budak rambut cacak : Dulu mak aku ada pesan.. jangan suka main hujan nanti kena selsema.

Budak topeng: Iyee.. Kalau demam nanti sapa yang susah?. Esok dah tak boleh pegi sekolah..snif..sniff..

Budak spek hitam: Tengok tu..sampai maghrib pun belum habis gaduh lagi..apa la nak jadi.

Budak rambut cacak : Dah..jom balik mengaji. Jangan tiru perangai budak-budak crow zero nih..

24 comments:

John Doe said...

aku pernah kena tumbukan `komando gila` gelanggi 1 (tak ingat gelanggi 1 ke 3)..macam sial

Dzulkarnain Mohamad said...

john doe,
aku kenal komando tu..budak tempat aku kalau tak silap orang la..
dia pressure bila masuk komando..
dulu dia penah mengamuk kat balai raya masa org miting bawak pisau rambo tikam meja..merebas semua org lari..mujur kau tak nahas beb..

Umie said...

ish3x...orang2 gelanggi nie bahaya weh!!!

hahahahaha

John Doe said...

dzul,
1 lg, orang tempat ko ada nama `mat merah` kan?
ari-ari baju merah,seluar merah,selipa merah, moto merah,sportrim merah.semua merah lah..
ha ha ha..ko kenal tak?

Dzulkarnain Mohamad said...

umie,
hahaha..
pepatah cina ada menyebut, tempat yg paling bahaya adalah tempat yang paling selamat. hah..jaga2 sikit dgn kawasan kejiranan anda yg anda anggap selamat.
aku cuma mengingatkan..

jon do,
hahaha..merah? dia tu aku x tau salasilah sangat. tp mmg btul la tu..tp dia x bahaya. komando tu aku kesian..dia budak baik mulanya..
huh, betul kau tak nyaris nahas..nk borak kt chatbox la senang woi..

mrblind said...

gua macam pernah tengok trailer ni..cerita apa ni dzul..macam best jer..

Dzulkarnain Mohamad said...

mr blind,
trailer ada pootito n3 kan ari tu..mmg best citer dia bg yg minat crita cool dr jepun. aku minat crite ni sbb scene bertumbuk mmg tak agak2..bedebab bedebub mmg tak ada jurus dah

rahimin idris said...

somak takde?

hanis said...

adeh3
pening pala den...
tolong picit sat

yoshz said...

maghrib2 main lagi kat luar? kena sorok hantu kopek baru tau.

Qaseh.Darwisy said...

budak ganas yang nakal lagi sopam santum..

Dzulkarnain Mohamad said...

rahimin,
hahaha..somak..somak..dia lagenda gelanggi yg masih hidup.
tanyalah budak tebing tinggi, pulau tawar,gelanggi3..sapa yg tak kenal somak.
kekadang aku bangga juga ada wira yg boleh diketengahkan disaat ayie mula berlagak dgn kampung pulau tawarnya.

hanis,
laa nape peningnye..meh aku tolong picit..

yoshz,
ni org panggil babil nih..main senja2 masa orang sibuk ke mesjed..mengaji pn muqaddam tak abis lg..
*babil = degil

qaseh,
tak sangka kan ada yang ganas tapi baik budi bahase. ingat jugak nak balik rumah bila dah senja..

Rajuna said...

kisah2 begini sepatutnya ditapis. ia bakal mengundang pengaruh yang kurang elok dalam pemilihan calon perwakilan dan bla bla bla kita.

lihat saja adegan baling kerusi, carut marut. wow, inilah pemimpin terbilang.i loooikkeeeeeeeee!


ehhehe

DarabDua said...

magrib2 tak reti nak bali lg ka?
kan ada yg kena skolah dengan haji mail ni!

fakhrullah said...

cter ni buat gua nk btumbuk je ah..

Dzulkarnain Mohamad said...

darabdua,
budak2 mmg slalu gni. masalah keruntuhan akhlak generasi muda.

fakhrullah,
gua pun..skang bila hujan je mula badan gua gigil2 nak belasah orang.
gua syak genji takiya dah rasuk badan gua la..

Dzulkarnain Mohamad said...

rajuna,
kemungkinan besar remaja2 yang bertumbuk ini yang telah terpengaruh dengan perangai calon2 perwakilan tersebut dan bukanlah sebaliknya..
(pelik..kenapa aku jd auto skema)

Fadh said...

apa punye malas laa entri nie...taruk gambo byk2 pastue cipta dialog sendiri ha ha ha ha...koi puas hati sebab dapat menghantar pulang awal team pskpp jerantut...koi score gol free kick ala2 beckham...menang 3-2 walau 2 kali ketinggalan ha ha ha hah a

Dzulkarnain Mohamad said...

fadh,
susah juga..kena sesuaikan dgn keadaan dlu..susunan cerita..gambar2 yg sesuai..nk snap lg dr filem tu dah satu hal jenuh aku terpause2..tak caya cuba ko buat satu ambik dr mana2 filem pastu kena pikirkan apa dialog yg nk dibuat..hah..

cih..tere jugok aok main yek..eh aok kenal dok cikgu yen..ngajor skolah kt bera..skolah ape tah..dia pn kuat main bola n woodball n dia gk abang ipar aku..

rOhock said...

gua puak serigawa..

Dzulkarnain Mohamad said...

rohock,
serigawa dia mmg cool, sbb lu dh masuk puak dia, gua kena folo puak genji takiya.

ayuh kita bertumbuk dlm hujan

rOhock said...

baik lu sediakan payung dulu seelum hujan...wkakaaka

poyotito's said...

dah tengok?
layan betul cerita dia kan?

ni kang mana ada orang buat hal denga gua memang gua tumbuk style takiya je ni..

Dzulkarnain Mohamad said...

rohock,
gua tak kisah nak pakai payung apa pun janji jgn payung putih. macam pompuan daa

poyotito,
aah..mmg best. br aku jumpa filem yg boleh bg semangat bila menonton selepas filem the matrix, death note,ong bak..

tp yg ni mmg ada kelas sendiri. blum ada filem gangster sekolah mcm ni..style rambut,baju,cara berjalan,skill gaduh n cara bercakap pn best.