Friday, June 13, 2008

aku bukan abg joe

Nama aku zul..mana ada org panggil abg joe kat aku. Tu cuma semacam satu tribute aku kat mat-mat indon yang pernah aku kenal masa kerja dulu. Diorang panggil aku abg joe sebab tak reti sebut zul. Tapi pelik gak sebab abg joe jkr Maran diorang boleh plak panggil abg zul..hmm ape-ape je la..

Diorang ni dari segi pekerti aku salute..Walaupun lebih tua tapi tetap panggil kita abg. Tu macam panggilan encik la kot bagi org kita. Pekerja Indon kat tempat lain aku tak tau..

Tapi aku kekadang sedih gak dengan sikap org kita. Selalu kalau dengan bebudak pompuan yang lagi muda dari aku dan suka ngat panggil aku enche zul, aku selalu guna ayat ni..
"Alaa takyah berencik-encik la dgn aku..panggil abg zul je dah".

Ko nak tau apa anjakan paradigma diorang?..haram kalu tak kat mulut kata gatal, kat dalam hati menyumpah..Aku punye la serius, jujur dan ikhlas..siap kuyu biji mata lagi..tapi ye la..

Paradigma org kita dah takleh nak ubah..heh

3 comments:

rahimin idris said...

Aik! Abg joe ke abg jul? ko jgn nak memandai mandai! aku dengar abang jul. lebih tepat lagi abng joooollll hahahaha

Dzulkarnain Mohamad said...

rahimin-letih gak aku nak ajar diorg tukar dr abg joe ke abg zul..sampai kantoi ada yg kikis lidah pakai cincin mas..itu pun stakat boleh sebut abg jul..ekeke

rahimin idris said...

hahaha woi, updated la cepat...tulis je cite bangang2..berbangsat kat terengganu x kan x de cite merapu!