Tuesday, October 21, 2008

sembang hantu : robert dan kisah hantu bilik hujung

aku nak pesan sikit maa.. kalau awak tak percaya pun tak apa. zul, kalau awak tidur hotel jangan tidur bilik hujung sekali..

hujung apa?

bukan..bukan hujung..

ayyak..tadi cakap hujung..

macam ni la..kalau ada satu bilik hujung..maknanya hujung lorong. ada bilik..pintu bilik betul2 hujung lorong. baik awak jangan tidor. ini saya cakap betul maa..

alahh..itu orang tipu saja..

hah, kalau awak tak percaya. awak cuba satu kali tengok..

kenapa?

ada satu kali, aku sama aku punya mek penah sewa bilik hotel macam tu. itu malam aku tidur lena. tapi dalam pukul 2 lebih aku punya mek kejut aku kata ada bunyi bising ketuk2 dinding dari sebelah.

ah, betul ke?..

iye maaa..aku pun ada dengar.. itu bunyi manyak kuat. macam ketuk dengan tukul maaa

mana tau ada orang bertukang?.

sapa mau bertukang sudah tengah-tengah malam.. gile..lagipun mana ada bilik sebelah..

iye la..mana tau..habis tu awak buat apa?

mula-mula aku buat tak tau..lama lama aku pun tak boleh tito.. aku ketuk balik dinding kuat-kuat. aku marah2 baru bunyi antu takdok..

gile..hah..awak mamai la tu..pasai minum carlsberg banyak sangat..

ayyark..habis nape mek aku pun dengar..dia mana ada minum..

hehehe..

23 comments:

man_helang said...

ha...cite pasai antu kat otel nih...aku ade xperience...ko try tdo kat hotel sunn inn tambun...seram siottt....

Dzulkarnain Mohamad said...

man,
hah..ape lg..n3 la wei. aku jarang tido hotel. ada kerja outstation aku tido la..tp x penah kena ape2 cuma susah nak tido..

man, lama betul kau bertapa..

padelkopak said...

apek tu bkn tau mek die togok carlsberg sblm tido tuh!!

poyotito's said...

cilakak!!
mabuk buat cara mabuk kabor ke apek tu wei

Umie said...

ntah2 diorg syiok layan movie kat tv..pastuh sajela wat cite seram kat ko...kekeke

Ojie said...

agak2 bunyik bising ketuk2 tu ada x mcm dlm citer ju on?
heheheh..

alif-mikail said...

man_helang
sunn inn tambun? ceh! ok je..

dzul..
koi baca ingat lawak! ape da.. koi kena outstation minggu depan.. tido hotel! dah la hotel sejuk! cesss..

Dzulkarnain Mohamad said...

padel,
hahaha..a'ah..aku rasa mek dia lagi kuat togok..

lepas daripada kes ni robert dah takut tido bilik hujung. kawan2 cina dia pun ada cerita pasal hantu bilik hujung. sebelum tu dia tak tau lagi..

poyotito,
hentahnye robert tu..tp dia laki bini dengar maa..jgn dia kelentong aku sudah..t apek ni kekadang aku percaya jugak..hehehe

umie,
entahnye..saje je robert nk buat cerita kot..org jumpa hantu dia pun jumpa hantu la jugak..tp kau cuba la sekali sewa bilik hujung..

ojie,
ni yg aku x puas hati..aku blum tengok ju on tu..hish..nak tengok..
jgn pdg bkg tengok la..

alif,
huh..bilik hotel bkn setakat bilik hujung je..semua bilik kene hati2..kamera merata2..

tp aok budak tabligh kan..

hanis said...

angker... hotel mmg angker...

mrblind said...

dzul: budak tagligh pon kecut..hahaha..

akumasihdisini said...

bior betul aok nie...ngigo jer tue...

yoshz said...

Mengikut uncle seekers, itu adalah perbuatan hantu peti ais. Malam² bila bosan, dia suka hantuk2 kepala ke dinding.

Dzulkarnain Mohamad said...

hanis,
hahaha..angker oi..nnti ada lg sembang hantu..hantu hotel gak..haha

mrblind,
kahkah..ape da ada budak tabligh takot anhtu nih..tido bawah katil la woi..hahaha

akumasihdisini,
tak..tak ngigo..ni kes hantu hotel nih..kau baik jejaga..cikgu byk kursus lepas tu tido hotel..baik ko tido dlm kete tak pun cari mesjed..haha

yoshz,
kahkahkah..letih aku gelak..
kena dengar cakap uncle seekers ni..kang tak pasal2 kena maki dengan dia. fadilah kamsah pn kena maki..cek youtube..

Don Balon said...

D-z,
Hotel mana ni ?
hotel california ke? hehe

kasihlatifah78 said...

tak pernah alami kejadian pelik gitu.. dan kalo boleh mmg tak nak mengalaminya... sbb kome ni takut2 berani.. sbnrnya byk penakut...

Kema said...

hotel mana tu?

Dzulkarnain Mohamad said...

don,
argh..lupa pulak aku..
itu hari dia ada cakap, nanti aku tanya dia balik..senang je nak jumpa dia..

kasihlatifah,
iyela..takyah la takut2 g2..hahaha
aku x takut antu..aku takut/marah kalau antu bertopeng manusia..

zaman sekarang ramai..

kema,
nnti aku tanya dia balik..tp dia mmg cerita sungguh2..haha..

Radius.F said...

kalau mabuk, bunyi semuk berjalan pun leh kata hantu.

gamaknye la.
hehe

DarabDua said...

hotel mana lu terjah ni bro?
lain macam saja.
hehe~

Dzulkarnain Mohamad said...

radiusf,
hahaha..ntah2 bini dia yg ketuk kot lepas tu kejutkan dia.

eh..tp dia ckp masa tu dia dgn bini dia dgr bunyi tu..

entahla tp mcm dia jujur je cerita..lg pun belum ada antu versi lain yg dia jumpa dicerita kat aku.

kalau org suka gebang mesti kata dah jumpa mcm2 antu..mungkin gak ada kesilapan teknikal kat hotel tu..hehe..

aku percaya tu bukan antu..

darabdua,
aku tak ingat pulak. tapi hari tu ada dia cakap. nanti la aku tanya dia balik.

l.i.f.e said...

haihhh orang mabuk mmg boleh membayangkan macam2. ntah2 itu imaginasi dia je tu.
makanya, tak boleh la duduk bilik yg last sekali eh?

rahimin idris said...

along backhoe pun kena hari tu. hotel genting highland.

Rajuna said...

hantu itu suka kepada gendang.maklumlah,cuti2 malaysia.