Wednesday, July 30, 2008

hantu senjakala III - puaka tasik UM

Kisah ni aku ambil dari seorang member lama, Don Balon/Mahadhir yang sudi memberi komen berbentuk pengkisahan. Aku amat berterima kasih. Aku harap kau juga sudi ucap terima kasih pada Don Balon ya. Sekurang-kurangnya boleh kita sama-sama berkongsi cerita dan pengajaran. Don Balon budak baik. Aku percaya cerita dia sebab dulu masa kat asrama dia pernah gak jadi imam sembahyang kat dorm..hehehe. Eh betul ke Mader?

Dengan menggunakan laras Bahasa Sepanyol melodramatik, gaya penyampaian cerita Don Balon amat menarik minat aku.

**********

Ni pulok cerite mase koi masih student di UM dulu.. Ini kisah koi dengar dari click2 koi je la.. heboh jugek mase tu dlm tahun 1999 ke 2000 ntah koi kurang pasti..(Amaran: Dialog dibina semula untuk menggambarkan keadaan sebenar)

Ade la satu pasangan ni di Tasik UM ber"tenet" ikut bahase zaman tu.. sambil2 makan ayam KFC yang deme beli di Bangsar..Maser tu memang dah senjakala..

Awek: Abang, apsal ayam ni rasa darah aa?
Ballack: Ehh abang punyo okeeey yo..
Awek: tak cayer cuba la yang ni..
Ballack: La...manno ado raso darah..
Awek: Ye la.. rasa daraaah.. (sambil mengambil ketulan ayam goreng yang lain).. Haa..kan orang kater rasa darah..
ballack: (Mengambil ketulan ayam di tangan gewenya) ..Ishh..mengarut yo la awak ni..okeyyy yo..
Awek: Huuuu..orang kata rasa darah rasa darah la..... (mula menangis dan sedikit meraung-raung)..
Ballack: (Mulai kaget).. Ehh..apsal pulak ni..??!!
Awek: Huwaaarghh..kan rasa darah tu..huwaargh..

Kemudian si Awek mula meraung-raung tak tentu pasal "orang kata rasa darah rasa darah la..."Si Ballack pun mula kelam-kabut dan bergegas menyetat RXZnya kemudian segera menggendong aweknya yang tak berhenti-henti meraung "rasa darah..rasa darah"..ke arah pintu masuk UM arah Kuala Lumpur dan meminta bantuan dari Angkatan Jaga Di-raja yang berada di situ..

Kesoh seterusnya koi tak ingat la pulok.. tapi setiap kali teringat cerita tu berderrrawww woo.. burrr!(sambil mengipaskan badan seperti kucing disimboh air)... hehe.

18 comments:

hajime said...

dem...
seb baik aku x tenet kat tasik tu...
tenet dlm kete je...
ops!

alif-mikail said...

misteri sungguh... sambung lagi..

yoshz said...

Kamu yakin ker ayam tu hantu?
mana tahu KFC yg masak tak betul?

rahimin idris said...

ala, saja ko buat tak ingat kan? sebab ko nak sambung esok kan? hahaha

Ojie said...

huh xde sapa pun ckap terima kasih kat don balon..
err terima kasih don balon ats cerita hantu nih..
hahaha..
tp, nape abes cenggitu je..
aku baru nk dpt mood nih..

shahril mohammad said...

huih. baru baca takat tu pun.
dah boleh terasa keseraman.

*macam haram comment yoshz

rahimin idris said...

dzul, ko buat la cerita pelik2 sikit. ha, budak yang dapat duit dari abu kayu tu pun bes apa! kalah mastika hahaha

denanz said...

tepi tasik, kws berbunga dan wangi-wangi tu tempat tinggal makhluk yg kita tak nampak, kata orang tua-tua. tenet pulak waktu senja. memang cari penyakit la.

Rajuna said...

peh.
aku kadang2 duk situ dengan budak2 junior bawak gitar kapok dan main lagu punk. terjerit2 pulak tu.

serram la.

Dzulkarnain Mohamad said...

Weh Don Balon, aok tolong le jawab dulu komen demeh2 ni ek..bagi demeh2 ni puas hati..tolong ek..

man_helang said...

salam bro...ko bdk UITM kan? kan banyak cite seram terjadi kat sana, takkan takde satu pun ko dngar...kalau duk perindu tu, kene plak perindu 4, tingkat paling atas, ade satu bilik kosong tu...huh...aku takleh abiskan ayt tu...

S.YanaZ said...

Dzul,
kisah benar?

Tapi ada tak Don Balon bgtau darah jenis hape?

A ke AB?
:))

Don Balon said...

hehe.. nampoknyo koi terpaksala ambik jawatan timbalan syerif di blog budok D-zul ni... Pandeyla aok D-zul..
melodramatik la..
apekebende istilah pun aku yang kurang artistik ni memang tak paham.. hehe

hajime,
Ooo nko pun budak UM dulu.. tahun biler tu? Kisoh merapu klasik pencegah maksiat dari geng2 kami Kolej Ketiga ada.. nanti aku bagitau Syerif suruh terbitkan bila sampai masanya.. (karang dia telepon dan melaung "Lu Syerif ka gua Syerif??!!" mampuih den.. hehe

alif-mikail,
Setakat tu je yang aku tau..
Details kisah ikhtiar penyahrasukan tu kena jejak kasih dengan member2 lama kalau2 dorang tau..

yoshz,
Kan Michael rasa ayam tu takde rasa darah pun..

rahimin,
mana ada aku saja-saja.. tu taktik Zul tu..

Ojie,
sama-sama.. ehh dorang ucap terima kasih la tu.. by appreciation..
abis cenggitu sebab setakat tu je yang aku tau.. hehe

shahril,
den pun sampai sekarang teraso seram..tambah pulak kalau drive sorang2 balik kojo syif potang...
Kono pulak satu malam tu den terdongar pulak rancangan radio cerito "kisah2 seram sewaktu memandu".. hampeh.. kering raso kulit muko den maso tu..peww!

denanz,
ya benar.. memang cari nahas..

rajuna,
nko pun UM jugak dulu? Aku lepak situ pun ramai-ramai maso malam2 bawak tali pancing dan umpan roti gardenia ader ler.. merasa la jugak kena perambat dengan pak guard.. harhar
eleh tilapia pun kedekut.. hehe

man helang,
aku UM..hang hantaq la kisah tu kat Tuan Syerif.. nampaknya tuan syerif kena create segmen "Seram bersama Dua Tanduk" (Maksud perkataan Dzulkarnain) heheh

s.yanaz,
Type O-Negative..:)

Okla..koi pass microphone kepada tuan syerif.. :)

hajime said...

ah!
gue...
99-00: bestari
00-01: kursiah
01-05: bestari
cerite le lagi...
(kalau aku x kluar lagi kompom aku suruh korang jgn cite... haha!)
=op

rahimin idris said...

hah, dzul dah pakai pungurus la..macam artis la tu konon hahaha

Dzulkarnain Mohamad said...

Aku jwb serba sedikit mana yg boleh...

rahimin,
itu la..mmg pelik sbb tu kes org bunian. dia pn kawen dgn jiran dekat umah aku tp dh duduk kl..nnti aku suruh shahidan jaafar mastika interview dia..

pengurus?...wei, aku dah siap pasang lawyer dgn bodyguard..haha.

man helang,
don balon budak UM, aku pulak UKM..mgkin kau baca entri awek ketiak..shah tu kwn site aku..budak uitm. Ada lagi crita yg aku ingat. tp aku cbuk giler skang. otak aku pikir nk bersilat je nih..miting dah dekat.

s.yanaz,
ish..bergegas aku tanya don balon apesal crita hantu dia tak lengkap. Dia kata dia nk tolong jwbkan utk kau lengkap dgn laporan dna..cuba kau cek.

yosz,
mungkin hantu pn ada dlm ayam kfc..ish

S.YanaZ said...

Hahaha....
bergegass bro...

pstttt!psstttt!aku sebenarnya takut baca kisah seramm.

:))

Don Balon said...

Rahimin,
Ya benar pengurus..
Keluar je di pasaran kompilasi "Seram Bersama Dua Tanduk", D-zul dah janji bagi aku 25 perrrsen.. hehe