Tuesday, February 24, 2009

transformer

Tag oleh radiusF
Layan je la...

Undang-undang:
Sila berikan kegunaan lain yang digunakan oleh anda
kepada barang2 yang di nyatakan d bawah (maksudnya bukan kegunaan sebenar barang tu tapi kegunaan tambahan yang anda buat dengan barang itu, kira di aplikasikan oleh anda.. konon kreatif la tu!)

i) ANAK KUNCI
Kegunaan Asal :
- membuka kunci opis.
Kegunaan Sampingan :
- buka tin biskut.
ii) PENUTUP PEN
Kegunaan Asal :
- jadi penutup pen.
- menutup pen yang ada penutup.
Kegunaan Sampingan :
- sumbat jari kelingking.
iii) BOTOL MINERAL
Kegunaan Asal :
- isi air mineral - jangan gunakan botol mineral secara berulang. lepas minum sila buang botol
Kegunaan Sampingan :
- potong buat cawan sementara.
iv) PAPER LAMA
Kegunaan Asal :
- baca.
- gunting gambar.
- buang.
Kegunaan Sampingan :
- buat ufo.
- alas bonet
- alas makan keropok lekor
- tampal pada sliding door
vi) LESUNG BATU
Kegunaan Asal :
- buat sambal
Kegunaan Sampingan :
- ketuk air batu
vii) LANGSIR
Kegunaan Asal :
- baca
-gunting
-buang
Kegunaan Sampingan :
- buat ufo
- alas bonet
- alas makan kopok lekor
viii) KOMPUTER OPIS
Kegunaan Asal :
- kerja
- kerja
- kerja
Kegunaan Sampingan :
- kerja
- kerja
- kerja
ix) DUIT SYILING
Kegunaan Asal :
- gores top up
- bayar parking
Kegunaan Sampingan :
- masuk tabung
x) LAMAN BLOG
Kegunaan Asal :
- luahan rasa
Kegunaan Sampingan :
- iklan insurans


.

12 comments:

John Doe said...

apehal takleh guna botol mineral secara berulang?

Dzulkarnain Mohamad said...

john doe,
kanser..aku ada terbaca pasal ni..yg aku ingat sbb effect dari botol plastik yg lama dan terdedah terutama kpd panas matahari..

Fadh said...

ha ha ha...kena tag...jawab jgn xjawab...aku nyer mane?

mrblind said...

adeh..gua pun kena tag ni..pedih

Dzulkarnain Mohamad said...

fadh,
kau punya tag payah nak buat. nnt aku cincai2 kan aje sudah..

mrblind,
pasrah kan ajer..

razor said...

1) langsir? xpaham.
2) komputer opis kerje je? huhu
3) bukan botol mineral je. bekas air biasa pun. korang tgk bawah, kalau ada nombor dalam simbol recycle tu, korang hanya boleh ulang recycle sbyk nombor tu je. ada pehem?

Dzulkarnain Mohamad said...

razor,
haha.
1. rumah sewa aku tak pakai langsir kain. kami tampal kertas surat khabar lama sbg pengganti langsir

2. keje..walaupun kdg2 guna utk lain2 tp tu semua utk mengelakkan pressure kerja..utk hilangkan stress la..so dia termasuk dlm kerja gak..hehe

3. ya..tq..baru aku tau info nih..aku dah cek bawah botol mineral 1500ml dia tulis 3 maknanya 3 kali guna..dan bawah botol 500ml dia tulis 2..oh, ini lah kegunaan blog - utk berkongsi maklumat..hehe

ok..aku tag kau..tengok apa kata kau..lama ilang neh

yoshz said...

apa da jual insurans? haha. saya terasa.

Radius.F said...

wey, mana seluar dalam lama?
tak jawab pong!

hahahahaha

Don Balon said...

kuikui..
letih menjawak weh...

Princess Liyana said...

HUHU..iklan insurans tu kelakarrla;)

Umie said...

lagi 1, jgn minum air dari botol air mineral yg disimpan dlm kereta utk tempoh yg lama sbb air tu dah bertindakbalas kimia ngan botol tu...